|
Fizične osebe lahko vložijo zahtevek za vračilo do 30. junija 2017 na obrazcu TRO-A.
|
|
|
|
|
Za cigarete, ki se jih sprosti v porabo od vključno 1. januarja 2017, se plača trošarina v znesku:
- specifična trošarina 68,8238 evrov za 1000 kosov cigaret,
- proporcionalna trošarina 21,1830 % od drobnoprodajne cene.
V primeru, da je drobnoprodajna cena (v nadaljevanju DPC) zavojčka dvajsetih cigaret nižja od 3,51 evrov, se ne glede na prejšnji odstavek plačuje trošarina v višini 106,0000 evrov za 1000 kosov cigaret.
DPC za posamezno vrsto cigaret, ki jo določi oseba iz devetega odstavka 86. člena Zakona o trošarinah (Uradni list RS, 47/16), velja za celotno območje RS, razen za prodajo v davka prostih prodajalnah, ko gre za let ali plovbo v tretjo državo.
V skladu z navedenim, ostanejo vsi parametri (specifična, proporcionalna trošarina, znesek najnižje trošarine) nespremenjeni tudi po 1. 1. 2017, zato za zavezance iz zgoraj navedenega naslova ne bo nobenih obveznosti, kar pomeni, da se tokrat (31. 12. 2016) popis zalog in obračun razlike trošarine za cigarete ne opravljata.
|
Vendar pa drugi odstavek istega člena določa, da je vnos cigaret brez obveznosti za obračun trošarine količinsko omejen na 300 kosov, če trošarina v državi članici, v kateri je za te cigarete bila trošarina plačana, ne dosega minimalnega zneska, določenega z Direktivo 2011/64/EU (Tobačna direktiva), ki navaja da trošarina ne sme biti nižja od 90 EUR za 1000 cigaret ne glede na tehtano povprečno drobnoprodajno ceno.
V skladu z navedenim vas obveščamo, da je vnos cigaret v Slovenijo brez obveznosti za plačilo trošarine količinsko omejen na 300 kosov iz naslednjih držav:
- Bolgarije,
- Hrvaške,
- Madžarske,
- Litve.
|
V zvezi s problematiko vračila trošarine za elektronske cigarete in tobak za segrevanje (v nadaljevanju novi tobačni izdelki), odpremljene v druge DČ, na podlagi dopisa Ministrstva za finance, z dne 7. 11. 2016 velja, da določba prvega odstavka 20. člena ZTro-1 omogoča vračilo plačane trošarine tudi v primerih odpreme novih tobačnih izdelkov, ki so že bili sproščeni v porabo v Sloveniji, v drugo državo članico. Ministrstvo za finance nadalje navaja, da zaradi različne, na notranjem trgu neharmonizirane davčne obravnave elektronskih cigaret v posameznih DČ (ene jih obravnavajo kot trošarinske izdelke, druge pa ne), dokazila, ki bi ga zavezanec uporabil pri uveljavljanju vračila, od prejemnikov v teh državah ni mogoče pridobiti, in se, pri uveljavljanju vračila trošarine uporablja dokumentacija predpisana v 101. členu Zakona o trošarinah (Uradni list RS, št. 47/2016; v nadaljevanju ZTro-1) ZTro-1 in 54. členu Pravilnika o izvajanju Zakona o trošarinah (Uradni list RS, št. 62/16 in 67/16; v nadaljevanju PZTro). V obravnavanem primeru se postopa v skladu s spodaj navedenim:
Oseba, ki odpremlja in namerava uveljavljati vračilo za iznesene nove tobačne izdelke v drugo DČ, ustrezno izpolni obrazec Prijava - PN in ga predloži v potrditev nadzornemu davčnemu organu pred odpremo
Gibanje mora spremljati komercialni dokument
Oseba, ki je izdelke odpremila in zahteva vračilo plačane trošarine, najkasneje v 30 dneh od dneva vložitve prijave gibanja izdelkov pri davčnem organu odpreme vloži zahtevek za vračilo trošarine na podlagi 20. člena ZTro-1 na obrazcu Uveljavljanje vračila plačane trošarine, ki je objavljen na spletni strani FURS, in mu priloži komercialni dokument oziroma drugo ustrezno dokazilo (npr. račun, dobavnica…), ki dokazuje, da so bili obravnavani izdelki dobavljeni oziroma prodani v drugo DČ
|
Osebe, ki prevažajo nove tobačne izdelke v in iz Slovenije, vsako gibanje prijavijo davčnemu organu pred vnosom teh izdelkov v Slovenijo in pred iznosom iz Slovenije v elektronski obliki na naslov n101.fu(at)govpong.si. Za te osebe praviloma vlagajo prijave naročniki ali prejemniki izdelkov v Sloveniji. Osebe, ki proizvajajo, predelujejo ali skladiščijo navedene izdelke, predložijo prijavo davčnemu organu le pred začetkom opravljanja dejavnosti ali pred spremembo podatkov iz prijave dejavnosti (kot npr. novi izdelki, nova lokacija).
Prijava se lahko izvede na obrazcu Prijava – PN , ki vsebuje vse podatke, ki jih morajo omenjene osebe sporočiti davčnemu organu in so našteti v prvem odstavku 54. člena PZTro. Gibanje teh izdelkov mora spremljati komercialni dokument. Za komercialni dokument se šteje listina, ki spremlja pošiljko izdelkov, na primer račun, dobavnica, prevozni dokument in podobno, in vsebuje zadostne podatke o vrsti in količini izdelkov pošiljke, ki omogočajo njihovo identifikacijo.
Navedene prijave, v skladu s četrtim odstavkom 54. člena PZTro, ni potrebno predložiti v primerih ko so novi tobačni izdelki po uvozu sproščeni v prost promet v skladu s carinsko zakonodajo ali se po uvozu gibajo pod carinskim nadzorom. Prav tako predložitev omenjene prijave gibanja izdelkov na ozemlju Slovenije ni potrebna za nove tobačne izdelke, ki so po vnosu sproščeni v porabo v Sloveniji (npr. za gibanje od trgovca na debelo v Sloveniji, ki je nove tobačne izdelke sprostil v porabo, k trgovcu na drobno v Sloveniji). Podrobnosti o vodenju evidenc oseb, ki na ozemlju Slovenije proizvajajo, predelujejo, skladiščijo in prevažajo nove tobačne izdelke, so predpisane v šestem in sedmem odstavku 54. člena PZTro.
|
Sedmi odstavek 97. člena ZTro-1 namreč določa, da se dobava in poraba energentov za namene iz 2. in 3. točke prvega odstavka 97. člena ZTro-1, ne glede na vrsto tehnologije in način izgorevanja energenta, šteje kot poraba goriva za ogrevanje. Kljub navedenem pa ZTro-1 ne omejuje, da se energent, za katerega je bila obračunana in plačana trošarina za namen pogona, ne sme uporabiti v napravi za ogrevanje.
V skladu z osmim odstavkom 97. člena ZTro-1, lahko upravičenec iz 2. in 3. točke prvega odstavka 97. člena ZTro-1, uveljavlja oprostitev s pridobitvijo dovoljenja za oproščenega uporabnika ali kot vračilo plačane trošarine. V skladu s četrtim odstavkom 19. člena ZTro-1, se pri izračunu zneska za vračilo trošarine, uporabita znesek in stopnja oziroma znesek trošarine, veljaven na dan, ko je bila trošarina obračunana, oziroma na dan nabave trošarinskih izdelkov, navedenem na računu, s katerim upravičenec dokazuje, da je trošarinske izdelke nabavil s plačano trošarino. Imetnik naprav za proizvodnjo električne energije ali naprave za kogeneracijo, ki pridobi in uporabi energent, za katerega je bila trošarina plačana ali po stopnji za ogrevanje ali po stopnji za pogonski namen, uveljavi vračilo trošarine v višini zneska plačane trošarine. Če pa je imetnik naprave za proizvodnjo električne energije ali naprave za kogeneracijo imetnik dovoljenja za oproščenega uporabnika in pridobiva energente v režimu odloga, se pri določitvi instrumenta zavarovanja plačila trošarine upošteva vrsta energenta (energent namenjen za pogona ali za ogrevanje).
|
Z uveljavitvijo novega Zakona o trošarinah (Uradni list RS, št. 47/16, v nadaljevanju ZTro-1) so se spremenili pogoji za vračilo trošarine za avto mešalec betona (hruško). Po starem zakonu (54.a člen Zakona o trošarinah - Uradni list RS, št. 97/10 s spremembami) se je to vozilo pripoznalo kot "stroj v gradbeništvu", posledično so upravičenci uveljavljali vračilo trošarine za industrijsko komercialni namen. Glede na določbe 93. člena ZTro-1, ki opredeljuje stroje v gradbeništvu kot stroje, ki se uporabljajo pri dejanskem opravljanju dejavnosti, ki se uvršča v področje "Gradbeništvo", v skladu s predpisom, ki ureja Standardno klasifikacijo dejavnosti, se to vozilo ne more več pripoznati kot stroj v gradbeništvu. Storitev prevoza betona z avto mešalcem za prevoz betona z izčrpavanjem na gradbišču se v skladu s Standardno klasifikacijo dejavnosti uvršča v področje H - Promet in skladiščenje, podrobneje v 49.410 – Cestni tovorni promet. S tem niso več izpolnjeni pogoji za vračilo trošarine za industrijsko komercialni namen v skladu z določbami prvega odstavka 93. člena ZTro-1. Upravičenci lahko uveljavljajo vračilo trošarine v skladu z določbami 95. člena ZTro-1 (vračilo trošarine za komercialni prevoz).
|
|
|
|
V skladu z določbami 93. člena novega Zakonu o trošarinah (Uradni list RS, št. 47/16) so do vračila trošarine upravičeni kupci energentov - osebe, ki opravljajo dejavnost in sicer za energente, ki se dokazljivo porabijo za pogon statičnih delovnih strojev, strojev v gradbeništvu, motornih tirnih vozil v železniškem prometu ter žičnic in strojev ter naprav na smučiščih.
Za stroje v gradbeništvu se štejejo stroji, ki se uporabljajo pri dejanskem opravljanju dejavnosti, ki se uvršča v področje "Gradbeništvo" v skladu s predpisom, ki ureja standardno klasifikacijo dejavnosti.
Tu si lahko ogledate šifrant standardne klasifikacije dejavnosti in pojasnila k standardni klasifikaciji dejavnosti.
Pri statičnih delovnih strojih gre za naprave, ki pri svojem delu niso mobilne, se pravi da svojo funkcijo izvajajo na mestu.
Za namene vračila trošarine se med statične delovne stroje uvrščajo tudi mobilno omejeni stroji z naslednjimi značilnostmi:
stroji ne izpolnjujejo pogojev za registracijo za udeležbo v javnem prometu,
med različnimi lokacijami delovišč se premikajo na posebnih vozilih za specialne prevoze,
njihova mobilnost je omejena na zaprto delovišče/gradbišče in služi samo za občasno premikanje po njem,
v času opravljanja svoje funkcije se ne premikajo in delujejo kot statični delovni stroji.
Ne glede na registracijo dejavnosti vlagatelja zahtevka do vračila trošarine niso več upravičene osebe, ki s stroji opravljajo dejavnosti, ki se po standardni klasifikaciji dejavnosti ne uvrščajo v področje "Gradbeništvo" oziroma se ti stroji ne uvrščajo med statične delovne stroje.
|
Na podlagi navedenega se tobačni izdelki, ki imajo poleg zunanjega ovoja iz naravnega tobaka, ki v celoti ovija izdelek, vključno s filtrom, še dodatno plast, ki delno ovija zunanji ovoj, ne uvrščajo več med cigare in cigarilose, kot je to veljalo v skladu z ZTro, temveč med cigarete.
Plačilo razlike trošarine za izdelke, ki imajo dodatni zunanji ovoj
Obračun razlike trošarine za izdelke, ki imajo dodatni zunanji ovoj
|
V Uradnem listu RS številka 62/2016 je bil 30. 9. 2016 na podlagi določb ZTro-1 ter na podlagi drugega odstavka 4. člena Zakona o opravljanju plačilnih storitev za proračunske uporabnike objavljen nov Pravilnik o izvajanju zakona o trošarinah, ki je začel veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS. Z dnem uveljavitve tega pravilnika se preneha uporabljati Pravilnik o izvajanju Zakona o trošarinah.
|
Zaradi sprememb, ki jih je prinesel novi Zakon o trošarinah (ZTro-1), je bila 14. septembra 2016 izvedena nadgradnja IS E-TROD. Na podlagi izvedenih sprememb in dopolnitev IS E-TROD bo tako mogoče predložiti obračunske obrazce za davčno obdobje avgust 2016, ki so se spremenili zaradi nove zakonodaje.
Nadgradnja zajema dopolnitve in spremembe IS E-TROD pri dokumentih:
prijava v evidenco trošarinskih zavezancev (TRO-P, TRO-S, TRO-X);
obračun trošarine za pivo (TRO-ALK1), kjer so dodani novi statusi ter izdelana optimizacija obračunskega obrazca – pred shranjevanjem dokumenta je potrebno obvezno prenesti vpisane izdelke z uporabo gumba »Prenesi dodane postavke«;
prijava drobnoprodajne cene tobačnih izdelkov (VZD-CIG);
obračun trošarine za tobačne izdelke (TRO-TOB) – dodani novi tobačni izdelki ter izdelana optimizacija obračunskega obrazca – pred shranjevanjem dokumenta je potrebno obvezno prenesti vpisane izdelke z uporabo gumba »Prenesi dodane postavke«;
obračun trošarine za alkohol in alkoholne pijače (TRO-ALK2) - dodan trošarinski zavezanec imetnik davka proste prodajalne;
pri vseh obračunskih dokumentih (poleg zgornjih tudi TRO-E1, TRO-E2, TRO-E3, TRO-CBIO) je izvedena sprememba določitve roka za predložitev in datuma valute.
Ob tem vas obveščamo:
da bodo prijave za male proizvajalce piva formirane avtomatično na podlagi predloženega in strani finančnega urada potrjenega prvega obračuna trošarine za pivo,
da bodo prijave za trošarinski izdelek metan avtomatično zaključene z 31. 7. 2016. Poleg tega pa se bo avtomatično s 1. 8. 2016 odprla nova prijava za zemeljski plin za dotičnega zavezanca.
Pred začetkom uporabe IS E-TROD morajo uporabniki pobrisati začasne podatke brskanja. To storijo na način, da hkrati pritisnejo gumb Ctrl+Shift+Delete....
|
|