Finančna uprava RS bo prvič sestavila predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga zavezancem (samozaposlenim osebam in družbenikom) odložila v sistem eDavki do 10. februarja 2017, in sicer obračun prispevkov za januar 2017.
Če podatki v POPSV ne bodo pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVL/Z najpozneje do 15. februarja 2017. Zavezanec mora sam v OPSVL/Z posredovati tudi morebitne spremembe osnov zaradi uveljavljanja določenih pravic (bolniški stalež, starševski dopust, …) ali če se odloči za spremembo (povišanje, znižanje) zavarovalne osnove.
V primeru, da bo zavezanec oddal OPSVL/Z do 15. februarja 2017 po tem, ko je davčni organ zanj že sestavil POPSV, velja OPSVZ/L, ki ga je oddal zavezanec.
OPSVL/Z zavezanec lahko še vedno popravlja v skladu z določbami 53., 54. in 55. člena ZDavP-2.
Prispevki morajo biti plačani najpozneje do 20. februarja 2017.
|
Finančna uprava RS bo prvič sestavila predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga zavezancem (samozaposlenim osebam in družbenikom) odložila v sistem eDavki do 10. februarja 2017, in sicer obračun prispevkov za januar 2017.
Če podatki v POPSV ne bodo pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVL/Z najpozneje do 15. februarja 2017. Zavezanec mora sam v OPSVL/Z posredovati tudi morebitne spremembe osnov zaradi uveljavljanja določenih pravic (bolniški stalež, starševski dopust, …) ali če se odloči za spremembo (povišanje, znižanje) zavarovalne osnove.
V primeru, da bo zavezanec oddal OPSVL/Z do 15. februarja 2017 po tem, ko je davčni organ zanj že sestavil POPSV, velja OPSVZ/L, ki ga je oddal zavezanec.
OPSVL/Z zavezanec lahko še vedno popravlja v skladu z določbami 53., 54. in 55. člena ZDavP-2.
Prispevki morajo biti plačani najpozneje do 20. februarja 2017.
|
Ugovor bistvenih kršitev pravil postopka ostaja zgolj na načelni ravni, brez kakršnekoli opredelitve, v čem naj bi bila kršitev pravil postopka podana. Zgolj splošni so tudi ugovori, s katerimi tožnik uveljavlja nepravilno uporabo materialnega prava in nepravilno oziroma nepopolno ugotovitev dejanskega stanja. Tako je povsem splošna in nekonkretizirana tožbena trditev, da je tožnik vse svoje obveznosti, ki se nanašajo na relevantno obdobje, plačeval redno in sproti ter da davčni organ ne bi smel s temi plačili poravnati morebitnih neplačanih obveznosti. Drugače (in podrobno obrazloženo), vključno s pravno podlago za odločitev, sledi iz izpodbijanega sklepa in iz drugostopenjske davčne odločbe, v katerih je konkretno navedeno, kako, kdaj in s katerimi plačili so se pokrivale posamezne obveznosti v zadevnem obdobju.
|
|
Opozarjamo pa, da rok, v katerem mora plačnik davka oziroma zavezanec za prispevke predložiti obračun davčnega odtegljaja oziroma obračun prispevkov davčnemu organu, ostaja nespremenjen: plačnik davka mora to storiti najpozneje na dan izplačila dohodka, samostojni zavezanec za prispevke pa najpozneje do 15. v mesecu za pretekli mesec.
Celotno sporočilo za javnost
|
|
|
Iz podatkov spisa in odgovora tožene stranke z dne 4. 10. 2016 nesporno sledi, da tožeča stranke pritožbe, čeprav je bila le-ta dovoljena, zoper sklep ni vložila. V 7. točki prvega odstavka 36. člena ZUS-1 je določeno, da sodišče tožbo s sklepom zavrže, če ugotovi, da je bila zoper upravni akt, ki se s tožbo izpodbija, mogoča pritožba, pa ta sploh ni bila vložena, ali je bila vložena prepozno.Po določbah 110. člena ZDavP-2 se 101., 102. in 103. člen tega zakona ne uporabljajo za prispevke za zdravstveno zavarovanje ter prispevke za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. V davčnem zakonu torej podlage za odločanje o odlogu oziroma obročnem plačilu teh prispevkov ni, zato jo je potrebno iskati v področnih predpisih, kakršna sta ZPIZ-2 in ZZVZZ. V teh predpisih pa, kot pravilno navajata že oba davčna organa, podlage za odpis oziroma obročno plačilo od 1. 1. 2013 (ZPIZ-2) oziroma od 31. 5.2012 (ZUJF) ni več, zato je davčni organ vlogo tožeče...
|
V skladu s spremembo določbe prvega odstavka 283. člena ZDavP-2 (Uradni list RS, št. 63/16) mora plačnik davka davčni odtegljaj in prispevke za socialno varnost izračunati in odtegniti ob obračunu dohodka, plačati pa najpozneje v petih dneh od izplačila dohodka. Navedena določba se začne uporabljati 1. januarja 2017. Zaradi tega se spreminja programska podpora za knjiženje REK in PNiPD obrazcev in jih ni mogoče predčasno oddati za datume izplačila od 1.1.2017 dalje.
|
V skladu s spremembo določbe prvega odstavka 353. člena ZDavP-2 (Uradni list RS, št. 63/16) mora zavezanec za prispevke za socialno varnost predložiti obračun prispevkov za socialno varnost najpozneje do 15. dne v mesecu, plačati pa najpozneje do 20. dne v mesecu za pretekli mesec. Navedena določba se začne uporabljati 1. januarja 2017. Zaradi tega se spreminja programska podpora za oddajo obračunov OPSVZ/OPSVL in zato ni mogoče predčasno oddati obračune OPSVZ/OPSVL za mesec december 2016.
|
|
|
|
V Uradnem listu RS, št. 55/2016 je objavljena Odredba o višini prispevkov za osebno dopolnilno delo, ki začne veljati 1. septembra 2016. Po tej odredbi znaša višina prispevka za osebno dopolnilno delo za posamezno vrednotnico, za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 7,05 eurov, ter za zdravstveno zavarovanje 2,01 eura.
|
|
Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju, za izplačila od 1. 1. do 29 .2. 2016, znaša 800,93 eur (52 % povprečne letne plače zaposlenih v RS, preračunana na mesec, ki za leto 2014 znaša 1.540,25 eur).
Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju, za izplačila od 1. 3. 2016 dalje, znaša 809,06 eur (52 % povprečne letne plače zaposlenih v RS, preračunana na mesec, ki za leto 2015 znaša 1.555,89 eur).
|
Obveščamo vas, da se lahko z vsebinskimi vprašanji v zvezi z izpolnjevanjem REK obrazcev v delu, ki se nanaša na poročanje podatkov, potrebnih za oblikovanje pokojninske osnove (polja M01- M10) obrnete na klicni center ZPIZ telefon 01/4745692.
|
Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2016 znaša 56 % zadnje znane povprečne letne plače (razen za prispevke ZZ, ki se obračunajo najmanj od zneska 60 % PP).
Minimalna osnova za prispevke za družbenike v letu 2016 znaša 70 % zadnje znane povprečne letne plače.
Pri obračunu prispevkov za januar 2016 se kot zadnja znana povprečna letna plača upošteva PP2014 = 1.540,25 EUR.
Od obračuna za februar 2016 dalje pa se bo upoštevala PP2015 (v skladu z objavo tega podatka na SURS).
Mesečni zneski veljavnih minimalnih osnov in prispevkov so na voljo tukaj.
|
S 1.1.2016 oziroma s plačo za januar 2016 se obrazec REK-1 spremeni. Poleg obstoječih podatkov se dodatno pošiljajo še podatki za obrazec M-4. Za obdobje do 31.12. 2016 (prehodno obdobje) vlagajo M-4 še vedno delodajalci, kasneje, od 1.1.2017, pa FURS.
Na podlagi 32. člena Zakona o matični evidenci zavarovancev in uživalcev pravic iz obveznega pokojninskega in invalidskega zavarovanja – ZMEPIZ-1 je s Pravilnikom o vsebini in obliki obračuna davčnih odtegljajev ter o načinu predložitve davčnemu organu - Pravilnik določeno, da se za izplačila dohodkov iz delovnega razmerja, ki se nanašajo na obdobja od 1. 1. 2016 dalje na obračunih davčnega odtegljaja poročajo tudi podatki za oblikovanje prijave podatkov o osnovah in spremembe teh podatkov. Podatki se sporočajo ob vsakem izplačilu dohodka iz delovnega razmerja, od katerega so obračunani prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, hkrati s poročanjem o dohodku oziroma obračunu prispevkov v obračunu davčnega odtegljaja za dohodke iz delovnega razmerja (v nadaljevanju: REK-1 obrazec).
...................
REK-1 obrazec se spremeni s 1.1.2016 oz. s plačo za januar 2016. Poleg obstoječih podatkov se dodatno pošiljajo še podatki za obrazec M-4.
REK-1 obrazec se spremeni s 1.1.2016 oz. s plačo za januar 2016. Poleg obstoječih podatkov se dodatno pošiljajo še podatki za obrazec M-4.
|
Po presoji Vrhovnega sodišča se tako v skladu s tretjim in četrtim odstavkom 74. člena ZDavP-2, glede na vsebino poslov in ugotovljena dejstva (da gre za poslovno povezani osebi, da je družba A. insolventna in da ni poravnavala svojih obveznosti, da je na revidentko preneseno opravljanje dejavnosti, da se plačila med njima niso izvedla preko bančnih računov, delavci so delo opravljali in plače so jim bile izplačane, dajatve pa niso bile odtegnjene) revidentko pravilno obravnava kot plačnico davkov in prispevkov od dohodkov fizičnih oseb iz zaposlitve.
|