Išči

Sodna praksa Sodišča EU, lastni članki, spremembe davčne zakonodaje....

Izbrani prispeveki - novice o davkih pri nas in v EU - NEWS about TAXES

V družbi TAXIN d.o.o. (mag. Franc Derganc), partnerici Mreže Modro Poslovanje preučujemo davčno-pravna in druga poslovno-pravna vprašanja na podlagi študija sodne prakse Sodišča EU in slovenskih sodišč, preučevati moramo pravne predpise EU in domače pravne predpise ter spremljamo "potrebe" strank - podjetij, ki delujejo v Republiki Sloveniji ter na t.i. mednarodnih trgih. 


Mreža modro poslovanje, na dnevnem nivoju, spremlja spremembe iz spodaj navedenih baz podatkov.

   The partners (TAXIN d.o.o.) of the Wisdom Business Network study tax, legal and other business-legal issues based on the study of the case law of the Court of Justice of the EU and Slovenian courts, they must study EU legal regulations and domestic legal regulations, and they must monitor the needs of customers - companies that operate in the Republic of Slovenia and operate also on the so-called international markets.

The Wisdom business network monitors changes from the databases listed below on a daily basis.


 

F 15. Pravica imate, da vas zastopa oseba po vaši izbiri - 15 TAXPAYER RIGHTS - INFORMIRANJE

15. Pravica imate, da vas zastopa oseba po vaši izbiri - 15 TAXPAYER RIGHTS - INFORMIRANJE

Uvod: 15. Pravica imate, da vas zastopa oseba po vaši izbiri - 15 TAXPAYER RIGHTS - INFORMIRANJE

Gre za ključno pravico, ki jo udejanjajo (plačnikom davkov) FURS in davčni svetovalci oz. davčni posredniki (davčni svetovalci, računovodje, odvetniki in notarji). V R Sloveniji se pravica do zastopanja ne omogoči stranki takoj, ko se davčna zadeva "preseli" na Upravno sodišče (III. in IV. stopnja odločanja), saj davčni svetovalec, kot strokovnjak, ne sme zastopati strank pred Upravnim sodiščem. Postavljajo se vprašanja enakosti orožij itd...

Prav tako Slovenija krši pravice stranke do informiranja (davčno svetovanje stranki predstavlja del pravice do informiranja) s tem, ko ne želi urediti področja davčnega svetovanja, posledično pa stranka nima objektivnih možnosti, da ji svetuje zaupanja vredna oseba, ki poseduje tudi dovolj znanja.

V zadevah, kjer je pooblaščenec ODVETNIK ima tudi  računovodja (davčni svetovalec ima tudi pravico do nerazkrivanja podatkov - glej sodno prakso Nizozemske spodaj) pravice  oz. dolžnost ravnati v korist stranke z vidika varovanja njegovih pravic po določili EKČP (solicitor-client privilege). To so pravice, ki so povezane z morebitnim zasegom listin, ki so v posesti odvetnika.

V Sloveniji pravice, objektivno ni mogoče uveljaviti v celoti, saj nimamo zakona, ki bi omogočil stranki izbrati osebo, ki je zanj najprimernejša. Nimamo zakona o davčnem svetovanju, ki bi lahko določil tudi pogoje za delovanje (to bi moral biti javni interes, podobno kot je že večkrat odločilo nemško ustavno sodišče), kar bi lahko stranki omogočilo, da najbolje uveljavlja svoje pravice.

Poleg tega zakon, protiustavno, tudi v upravnih postopkih različno obravnava davčne svetovalce in odvetnike v smeri, da zastopanje davčnega svetovalca povzroči za stranko višje izdatke, saj zakon neupravičeno različno obravnava delo odvetnika in drugih pooblaščencev. 

Seveda pa je problem tudi pri zastopanju pred Upravnim sodiščem, kjer lahko stranko zastopa samo odvetnik, ki pa praviloma ne pozna dovolj materialno-pravnega področja (davki). Posledično stranka v Sloveniji nima zagotovljene pravice iz tega odstavka. 

 

Poklic davčnega svetovalca drugje -dobre povezave:

Kako imajo davčno svetovanje urejeno v Nemčiji

Kako je urejeno področje davčnega svetovanja drugje? -https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1055242/FULLTEXT01.pdf

Katere standarde davčnega svetovanja izpolnjuje angleški davčni svetovalec? Povezava:  https://www.tax.org.uk/sites/default/files/B_Rewrite_of_PCRT_Tax_planning_helpsheet_1_March_2019.pdf

 

Kako razume načelo davčni organ v Kanadi?

You can choose a person to represent you and to get advice about your tax and benefit affairs. Once you authorize us to deal with this person, we can discuss your situation with your representative. However, you are still legally responsible for your tax and benefit affairs, even if you choose to have someone act for you.

If you feel we have not respected your right to be represented by the person of your choice

We want you to let us know. You can do so by using the CRA Service Complaint process. To find out how to send a service complaint, see 9. You have the right to lodge a service complaint and to be provided with an explanation of our findings.

 

Kako razumejo načelo pravičnosti sistema na Nizozemskem v delu, kjer obravnavajo pravico davčnega svetovalca do nerazkrivanja podatkov davčni upravi o svojih klientih?

Na Nizozemskem nimajo urejenega davčnega svetovanja v zakonih, toda njihova sodna praksa je jasno določila, da je davčno svetovanje ključnega pomena za t.i. pošten davčni sistem (načelo demokratičnosti, pravičnosti, enakopravne obravnave itd.), ko se mora plačnik davka boriti z močno državo. 

In an obiter consideration (a right of non-disclosure), the Supreme Court concluded (In its judgement of 23 September 2005, BNB2006/21,):

“Because the first question is also of importance with regard to other disputes, it is noted that the principle of fair play, which is one of the general principles of sound administration, is incompatible with an inspector making use of the authority granted to him under Article 47 AWR to obtain reports and other documents prepared by third partiesinsofar as they outline the taxpayer’s taxposition or advise the taxpayer thereon. This consideration also applies tothose parts of the documents that contain information of a factual or descriptive nature for that purpose. The remaining parts (which were not prepared for that purpose) must be provided, upon request, for which it may be necessary to split or edit the documents.”

....

 Amsterdam District Court ruling of 6 October 2011, LJN BT6955.......The preliminary relief judge also concludedthat the responsibility fordetermining which documents have to be provided to the tax authorities lies with the holder of the confidential information, and that the tax authoritiesmay not challenge this decision.

 

 

Print
3530
Please login or register to post comments.