Išči

BAZA ZNANJA

Predlog Zakona o izmenjavi elektronskih računov z dne 11.2.2025 - prezgodaj, neustrezno, nepremišljeno, "neustavno"?

Kaj zahteva REsolucija o normativni dejavnosti v delu "CILJI"?

Author: Franc/Wednesday, February 12, 2025/Categories: Taxin (mag. Franc Derganc) - Komentarji o davkih

Kje so (že vidne) čeri, ki onemogočajo, da bi sprejeli, ustavno-pravno pravilno Zakon o izmenjavi elektronskih računov, kot izhaja iz predloga Ministra za finance, št IPP 007-428/2024/40 z dne 11.2.2025, sporočeno javnosti dne 11.2.2025 (v nadaljevanju predlog ZIER)?

 

Hipoteza 1. : Predlog ZIER ni nastal po postopku, kot to predvideva Resolucija o normativni dejavnosti[1], niti z vidika zahtev deležnikov, niti z vidika »zahtev« Ustave, kar »dokazuje« kršitev pravil postopka (oz. namena), kot ga predvideva resolucija.

Posledično predlog krši tudi LEUTPP, ki v 41. in 51. členu predpostavlja lojalno uporabo primarnega prava EU (predlog ne sme posegati nesorazmerno v t.i. človekove pravice podjetij in posameznikov) in s tem t.i. načelo dobre uprave. Predlog namreč ne temelji na analizi dejanskega stanja, predvsem na področju analize dodatnih stroškov za podjetja. Predlog prav tako ni naredil natančne analize »koristi za državo« (še posebej, če vemo, da smo država - ljudstvo), zato se postavlja vprašanje, ali ni predlog zgolj posledica t.i. lobističnih pritiskov in koristi od predloga ne bo imela niti država, niti podjetja.

Hipoteza 2: Predlog ZIER ne zagotavlja udejanjanje človekovih pravic podjetij, niti z vidika enakosti pred zakonom (predlog izvzema kmete, zavode in druge organizacije, ki tudi delujejo na trgu…), niti z vidika pravne varnosti, kot to določa Ustava RS.

Predlog ZIER nesorazmerno posega v pravico do zasebnosti in predvsem nesorazmerno posega v pravice mikro in malih podjetij, s tem, ko jim nalaga nesorazmerne ukrepe (tudi z vidika stroškov), ki jih podjetja sploh ne morejo izvajati. Predlog posega tudi v pravico do premoženja s tem, ko nalaga, predvsem mikro in malim podjetjem dodatne stroške (nakup programske in strojne opreme, zakup arhiviranja E-računov, tekoče dodatne stroške ponudnikom izdajanja E-računov itd.), predvsem pa določa, da bodo morala podjetja VEČJI DEL PODATKOV, večkratno pošiljati na FURS (od 1.6.2025 bomo morali vse prejete in izdane račune pošiljati na FURS preko sprememb ZDDV-1).

Predlog ZIER, v povezavi s spremembami davčne zakonodaje (davčno potrjevanje računov, predlaganje vseh podatkov o vseh računih za DDV zavezance, kar je zakonodajalec že udejanjil itd.) določa, da bodo morala podjetja pošiljati ISTE PODATKE večkrat, kar dokazuje neekonomičnost ukrepa.

Sinteza: Če hipotezi 1 in 2 »držita«, potem je jasno, da predlog ZIER, ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

 

......članek bo poskušal odgovoriti na vprašanje ali predlog ZIER sploh lahko prestane kriterije oz. pogoje, ki jih mora izpolnjevati VSAK PREDLOG PREDPISA.....

 

 


[1] CILJI iz resolucije, ki jih predlog, praktično v celoti, povozi:

S pripravo in sprejemom predpisov ob sodelovanju strokovne in druge zainteresirane javnosti se zasledujejo naslednji cilji:

-        krepitev pravne države,

-        zagotavljanje pravne varnosti,

-        varovanje človekovih pravic in temeljnih svoboščin,

-        spoštovanje načela delitve oblasti na državni ravni in v razmerju do lokalne samouprave ter Evropske unije,

-        dosledno spoštovanje hierarhije pravnih aktov,

-        zagotavljanje jasnosti, preglednosti, kakovosti in določnosti predpisov,

-        uveljavljanje državljanske participacije,

-        izvajanje presoje posledic predpisov,

-        upoštevanje prizadevanj Evropske unije in Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj za pripravo boljših predpisov.

 

Print

Number of views (105)/Comments (0)

Comments are only visible to subscribers.
Za funkcionalnost strani
uporabljamo piškotke,
ki ne hranijo osebnih podatkov.

Nekateri piškotki so bili
morda že servirani
v skladu z zakonodajo.

Z nadaljevanjem obiska strani soglašaš z njihovo uporabo.
Želim več informacij