Išči

Pravice plačnikov davkov v Sloveniji - TAXPAYERS RIGHTS in SLOVENIA

Spoštovani, vse pravice plačnikov davkov, kot so opisane v tem prispevku, so opredeljene v Ustavi Republike Slovenije (in Listini EU o temeljnih pravicah, Evropski konvenciji za človekove pravice ipd.). Slovenija nima uvedenega Kodeksa pravic plačnikov davkov (in določene pravice udejanja pomanjkljivo), zato je sistematika PPD na našem spletnem mestu urejena po kanadskem modelu. Zato (ker imamo težave na nivoju zakonov in na nivoju izvjanja zakonov) lahko določene pravice (npr. p. do zasebnosti) udejanjamo zgolj na podlagi vložitve pravnih sredstev.

Link: KODEKS ZA PRAVICE PLAČNIKOV DAVKOV ZDSS, ki ga je sprejela Zbornica davčnih svetovalcev Slovenije
s ciljem spodbujanja odločevalcev pri nas, da zberejo pogum in uvedejo Kodeks - tudi za slovenske plačnike davkov.

 

Za funkcionalnost strani
uporabljamo piškotke,
ki ne hranijo osebnih podatkov.

Nekateri piškotki so bili
morda že servirani
v skladu z zakonodajo.

Z nadaljevanjem obiska strani soglašaš z njihovo uporabo.
Želim več informacij
Komentar TAXIN: Vrhovno sodišče - Pri nadzoru dela na črno mora FURS (vročanje) uporabiti ZUP in ne ZdavP-2
Franc

Komentar TAXIN: Vrhovno sodišče - Pri nadzoru dela na črno mora FURS (vročanje) uporabiti ZUP in ne ZdavP-2

Vrhovno sodišče - Procesna pravila za nadzor dela na črno so določena v ZUP in ne v ZDavP-2

Poveztek: Sodba Vrhovnega sodišča:Evid.št. VS00068626 z dne 28.6.2023

7. Storilec je bil z odločbo o prekršku Finančne uprave z dne 16. 5. 2019 spoznan za odgovornega:

- prekrška po 1. alineji prvega odstavka 23. člena ZPDZC-1, ker je A. A. omogočil opravljanje dela, ne da bi z njim sklenil pogodbo o zaposlitvi in ne da bi ga prijavil v obvezna socialna zavarovanja z obrazcem M1;

- prekrška po šestem odstavku 23. člena ZPDZC-1, ker po poteku tridnevnega roka za izdajo pogodbe o zaposlitvi, A. A. ni izročil pisne pogodbe o zaposlitvi za nedoločen čas s polnim delovnim časom;

3. prekrška po osmem odstavku 23. člena ZPDZC-1, ker v roku petnajst dni ni poravnal vseh obveznosti iz delovnega razmerja za obdobje celotne zaposlitve na črno in v roku osem dni od poteka roka za plačilo nadzornemu organu ni predložil dokazila, da je poravnal obveznosti za delavca.

8. Davčni organ postopa po ZDavP-2 v postopku pobiranja davkov, ki vključuje vse naloge državnih in drugih organov, pristojnih za pobiranje davkov, ter pravice in obveznosti davčnih zavezancev in drugih oseb določenih z zakonom o obdavčenju, ZDavP-2 in ZFU, vendar le v zvezi z ugotavljanjem in izpolnitvijo davčnih obveznosti. Čeprav določbe ZDavP-2, ki se nanašajo na davek, smiselno veljajo tudi za obveznosti iz naslova obveznih socialnih zavarovanj (2. alineja tretjega odstavka 3. člena), v katera so delodajalci dolžni prijaviti delavca in jih zanj tudi obračunavati in vplačevati, je bil storilec v obravnavani zadevi spoznan za odgovornega prekrškov s področja zaposlovanja na črno, torej delovno pravnega področja, ki ga ureja ZPDZC-1. FURS kot davčni organ v obravnavani zadevi postopka zato ni vodil v skladu z zakonom o obdavčenju, ZFU ali ZDavP-2 z namenom ugotovitve in izpolnitve davčne obveznosti zavezanca za davek v smislu prvega odstavka 3. člena ZDavP-2,4 temveč zaradi prekrškov po ZPDZC-1,5 ker storilec z delavcem ni sklenil pogodbe o zaposlitvi, delavca z obrazcem M1 prijavil v obvezna socialna zavarovanja ter poravnal vseh obveznosti iz delovnega razmerja za obdobje njegove celotne zaposlitve na črno. Postopek je torej vodil na podlagi ZPDZC-1, ki določa postopek nadzora zaposlovanja na črno (19. člen), ne vsebuje pa določb glede vročanja. Zato je bilo tudi po presoji Vrhovnega sodišča treba v hitrem postopku v obravnavani zadevi glede vročanja dokumentov uporabiti določbe ZP-1, torej smiselno ZUP, ne pa določb glede vročanja ZDavP-2, ker v obravnavani zadevi ne gre za davčni postopek. FURS bi moral v hitrem prekrškovnem postopku po ZPDZC-1 dokumente vročati na podlagi prvega odstavka 58. člena ZP-1 ob smiselni uporabi 87. člena ZUP, fizični osebi registrirani za opravljanje dejavnosti 91. člena ZUP, osebno v fizični obliki, praviloma pa ob smiselni uporabi 86. člena ZUP v varni elektronski predal, če ima naslovnik registriran elektronski naslov.

9. Glede na navedeno je treba pritrditi vrhovnemu državnemu tožilcu, da v obravnavni zadevi zaradi nepravilnega vročanje odločbe o prekršku, storilcu v postopku o prekršku niso bila zagotovljena temeljna jamstva poštenega postopka, ki jih stranke v postopkih uresničujejo predvsem z možnostjo izjaviti se o vsem procesnem gradivu, vlagati pravna sredstva in izkoristiti plačilo globe v polovičnem znesku.

 

Komentar TAXIN (mag. Franc Derganc):

Sodba Vrhovnega sodišča obrazloži postopanje davčnega organa, ki deluje na podalgi določil Zakona o preprečevanju del na črno. Bistveni element zakonitega odločanja je tudi vročanje pisanj, ki v konkretnem primeru niso bila izvršena zakonito. Posledično postopek o prekršku ni izpolnil temeljnega jamstva poštenega postopka.  

Print
341
Please login or register to post comments.
Please edit and save settings.