Išči

BAZA ZNANJA

POBUDA ZA SPREJEM 2 zakonov, ki bi zagotovila ustavno pravno pravilno izvajanje in spreminjanje davčne zakondaje v SLOVENIJI - 2.12.2024

Zakon v Varuhu za pravice plačnikov davkov in Zakon o davčnem svetovanje - PAKET SVOBODA IN DAVKI

Franc 0 221

Odprto pismo in pobuda za sprejem dveh zakonov - "PAKET SVOBODA IN DAVKI", ki bi bistveno izboljšala dejansko udejanjanje človekovih pravic na področju vseh 4 sklopov javnih dajatev v Sloveniji, kot jih predvideva Ustava RS

 

Ustavno sodišče RS je v zvezi s sistemom ravnovesij zapisalo naslednje:

»Zato je v zgodovinsko poslanstvo slovenske Ustave vgrajen tudi njen temeljni cilj, preprečiti vsakršen poskus ponovne vzpostavitve totalitarnega sistema, medtem ko ostaja njen najpomembnejši neposredni cilj varovanje temeljnih človekovih pravic in svoboščin vsakogar danes in tukaj. Državno ureditev določa Ustava tako, da je država dolžna varovati in zagotavljati človekove pravice in svoboščine ter s tem, da država lahko sama posega vanje le na ustavno dovoljen način ter v skladu z zakonom

MP Pravice plačnikov davkov v R Sloveniji - kje so kršene pravice plačnikov davkov pri nas z vidika USTAVE RS, tudi sodba Sodišča EU z vidika 51. člena LEUTP

Utemeljitev pravice plačnikov davkov pri nas glede na prakso drugje

Franc 0 3396

Pravice plačnikov davkov pri nas in v Kanadi. 

Utemeljitev pravic plačniko davkov v Kanadi - Povezava: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2797381

MP Astrofizika, pardon, davki za vse, ki se jim mudi - 2.del

Zakaj imamo toliko nelogičnosti v našem davčnem sistemu ?

Franc 0 3314

Nelogičnost sistema plačevanje prispevkov za zdravstvo in pokojnine ter socialo, ki mogoče izvira iz "nelogičnosti" ustavne ureditve in naše prakse ?

Ali je pri nas resnično vsako delo "enakopravno" obravnavano, kot to določa Ustava?

Kje in zakaj smo v Sloveniji, v zadnjih tridesetletnih (na področju javnih dajatev), najbolj zavozili?

Spreminjanje davčnih predpisov je obrt, ki jo še ne »obvladamo«, kar dokazujejo sodbe Vrhovnega sodišča in odločitve Ustavnega sodišča Republike Slovenije.

Franc 0 26

Kje in zakaj smo v Sloveniji, v zadnjih tridesetletnih (na področju javnih dajatev), najbolj zavozili?

Spreminjanje davčnih predpisov je obrt, ki jo še ne »obvladamo«, kar dokazujejo sodbe Vrhovnega sodišča in odločitve Ustavnega sodišča Republike Slovenije.

Avtor: mag. Franc Derganc, 21.1.2025

Na katera vprašanja je smiselno najprej odgovoriti, ko in če želimo iskreno in strokovno odpreti vsa vprašanja slovenskega davčnega sistema

ali ko EU27 "več ne bo", bomo še vedno odvisni - (zgolj in ponovno) od nas samih oz. od slovenskih plačnikov davkov!

Franc 0 75

Kako do kvalitetnejše davčne zakonodaje?

DATUM: 20.12.2024

Analiza in kritika dokumentov Mf iz leta 2023 - kot podlaga za "Davčno reformo"

Franc 0 41

POVZETEK HITRE ANALIZE (4 ure):

1. Ni izdelane lastne analize stanja davčnega sistema (delno je izdelana analiza dohodnine, v ostalem delu pa so prikazane zgolj spremembe STOPENJ s ciljem „nevtralizirati“ določene „izgube“ proračunskih virov). Analize potreb je bila delno že izvedena v letu 2020. To bi morala biti podlaga za RESNO analizo vseh dajatev in postopka!!!!!

2. Nimamo določenih CILJEV potencialne reforme

3. Ni jasno izdelane METODE izvajanja davčne reforme, kot to priporoča OECD

POKLIC DAVČNEGA SVETOVALCA in IZVAJANJE DAVČNEGA SVETOVANJA V R SLOVENIJI v luči Kodeksa za pravic plačnikov davkov ZDSS

Franc 0 37

MODUL 01: POKLIC DAVČNEGA SVETOVALCA in IZVAJANJE DAVČNEGA SVETOVANJA V R SLOVENIJI v luči Kodeksa za pravic plačnikov davkov ZDSS

1. Pravni okviri za delo davčnega svetovalca pri nas: INTERNA PRAVILA ZDSS, ki določajo pogoje za pridobitev CERTIFIKATA davčnega svetovalca ZDSS – zakonodaja poklica ne ureja niti v zakonodaji o preprečevanju pranja denarja (glej 76. člen, ki zavezuje tudi davčne svetovalce k naznanitvi pranja denarja…..ne vemo pa „kaj je davčno svetovanje“).

• Poklic DAVČNI SVETOVALEC „na prepihu“ nerazumevanja (kaj je poklic, zakaj je pomemben – za kaj smo „poklicani“) in osebnih interesov deležnikov poštenega davčnega sistema

• Pregled prakse v članicah EU

• Kam gre poklic davčni svetovalec v luči EU zakonodaje (SAVE, UNSHEL itd.). Predvideni koraki ZDSS na področju ureditve področja davčnega svetovanja (ureditev poklica preko PCRT standardov ali preko zakona o davčnem svetovanju).

2. KODEKS PRAVIC PLAČNIKOV DAVKOV v luči obveznosti plačnika davkov, kot so določene v ZdavP-2, ZUP, Ustavi Republike Slovenije ter Listini EU o temeljnih pravicah

• „mehko pravo“, ki ima za namen izboljšati dejansko udejanjanje pravic plačnikov davkov, kot izhaja iz Ustave in zakonov, predvsem pa ima namen tudi „preizprašati“ ves, ali je trenutna ureditev resnično skladna z Ustavo in Sodno prakso….

• Poudarek na: EU PRIPOROČILIH in ZDSS predlogu KODEKSA PPD in sicer pravici do informiranja (preko davčne administracije in preko davčnega svetovalca – glej sodno prakso nemških sodišč, kjer pojasnijo vlogo davčnega svetovalca), pravici do proste izbire pooblaščenca (tudi na Upravnem sodišču?), pravici do koherentne uporabe prava itd.

3. Primeri sodnih praks Sodišča EU, ki so že „razblinile“ stališče Slovenije, da se poklic ne sme oz. ne more urediti v zakonu (ključni „argument“ države, ki ne želi urediti področja)…..

Kateri člen USTAVE RS bi "zagotovo" kršila FURS, v kolikor bi vsem osebam, ki dosegajo nenapovedano dohodke preko portala OnlyFans - odvzela vso premoženjsko korist

Zakaj potrebujemo Zakon o Varuhu za pravice plačnikov davkov in Zakon o davčnem svetovanju (Paket Svoboda) – 1. del

Franc 0 121

1.Dnevnik, 10.12.2024:

»Kar bi moralo vlado in še posebej finančnega ministra najbolj skrbeti, pa je obseg davčnih utaj, ki jih omogoča neurejeno stanje. Teh naj bi bilo po nekaterih analizah za 30 do 40 milijonov evrov. V tem smislu bi bila lahko platforma tudi nekakšen pripomoček Fursa, kjer so idejo že pozdravili.«

2.Izjava direktorja FURS na TV zaslonih, dne 9.12.2024 (komentar v zvezi z domnevno neprijavljenimi dohodki slovenskih davčnih rezidentov v povezavi z aplikacijo Only Fans v višini 10 mio neprijavljenih dohodkov)

»Po Zakonu o delu na črno lahko davčnim zavezancem FURS pobere VSE dohodke, ki sodijo v t.i. dohodke iz naslova dela na črno«.

3.Kako FURS (obrazložitev zakona o delu na črno) razloži »odvzem protipravne premoženjske koristi«, glej pojasnilo »Delo na črno in omogočanje dela na črno«:

Odvzem premoženjske koristi

V primeru ugotovitve prekrška dela na črno ZPDZC-1 poleg globe predpisuje tudi obvezen odvzem premoženjske koristi, pridobljene s tem prekrškom. Premoženjska korist je obogatitev, ki jo je zavezanec pridobil zase ali za nekoga drugega z izvršitvijo prekrška. 

 

Premoženjska korist, pridobljena s prekrškom se lahko odvzame v naravi (primarni odvzem)kadar storilec še vedno razpolaga s predmeti ali premoženjem, ki predstavljajo obogatitev pridobljeno s prekrškom. Lahko pa se odvzame na način, da se storilcu naloži plačilo denarnega zneska, ki ustreza pridobljeni premoženjski korist v času storitve prekrška (sekundarni odvzem).  

 

Komentar TAXIN: Upravno sodišče: Davčni organ se mora o vseh navedbah stranke izjasniti, sicer se odločbe ne da preizkusiti (cenitev nepremičnine ni bila upštevana pri odmeri kapitalskega dobička)

UPRS Sodba I U 1453/2020-11:

Anonym 0 128

Komentar TAXIN: Upravno sodišče: Davčni organ se mora o vseh navedbah stranke izjasniti, sicer se odločbe ne da preizkusiti (cenitev nepremičnine ni bila upštevana pri odmeri kapitalskega dobička)

O razlogih za zavrnitev tožničine cenitve in o načinu izračuna vrednosti ob pridobitvi je prvostopenjski organ s pozivom z dne 30. 9. 2019 obvestil tožnico, pooblaščenec tožnice pa je organu posredoval odgovor po elektronski pošti z dne 11. oktobra 2019, v katerem je s pomočjo cenilca tožnica podala ugovor glede ustreznosti s strani prvostopenjskega organa izbranih transakcij. V tem ugovoru prvostopenjski organ na te ugovore v izpodbijani odločbi ni odgovoril je obrazloženo pojasnila, zakaj meni, da najmanj dve od štirih prodaj, ki jih je v oceni vrednosti upošteval prvostopenjski organ, nista ustrezni primerljivi transakciji. Prvostopenjski organ na te ugovore v izpodbijani odločbi ni odgovoril.

Komentar TAXIN: kliknite tukaj

Komentar TAXIN: Sodišče EU je prejelo Predlog Ustavnega sodišča RS v zadevi - ali je dopustno omejevati provizijo 4% za posredovanje pri prometu z nepremičninami

Komentar TAXIN: Sodišče EU je prejelo Predlog Ustavnega sodišča RS v zadevi - ali je dopustno omejevati provizijo 4% za posredovanje pri prometu z nepremičninami

Franc 0 298

KOMENTAR TAXIN Sodišča EU (Zadeva C-674/23, AEON NEPREMIČNINE in drugi)

Ker so pri nas davki »glupi« so tudi PRAVICE PLAČNIKOV DAVKOV »glupe«, ali kako iz cone »pridnosti« in »črednega nagona« v svet (predvidljivost) – tudi na davčnem področju….

Analiza predlaganih sprememb davčne zakonodaje (davčna obravnava start-up-ov), kot izhaja iz predlogov sprememb, objavljenih na E-Demokraciji z dne 3.6.2024 – del 2 in Analiza člankov z dne 7.6. in 8.6.2024 (Analizirani naslovi treh revij, mladina, Dnevnik in Delo)

Franc 0 225

 

Mladina:

  1. Pismo ministru za finance (z dne 31.5.2024): Uredništvo ministra poziva, naj reformira davčni sistem, ki manj ugodno obdavčuje zaposlene od »normiranih podjetnikov« in apelirajo, da naj ugodneje obravnava tudi domače »stare« zaposlene osebe, ne samo »tuje mlade izobražence«.
  2. Neustavno tajno sledenje – Črtan zakonski člen, ki je Finančni upravi RS omogočal tajno sledenje: Odločitev US je jasna. Državni zbor je sprejel davčno-pravni predpis, ki nesorazmerno posega v t.i. človekove pravice.

 

  1. Miljarda evrov za 20.000 stanovanj: članek napoveduje javno gradnjo javnih stanovanj, ni pa še predvidenih virov za financiranje navedenega ukrepa[1]
  2. Inovativna država – članek naslika »start up državo«, ki, v izogib strukturnim spremembam, išče rešitve za tiste, ki so v vsakem primeru že sami sposobni »poiskati najboljšo rešitev - zase«.
  3. Davčni gordijski vozel: članek pove, da, brez spremenjenih odnosov med »biznisom« in državo – ne moremo pričakovati kvalitativno dobrih rešitev. »Boštjančičeva zagotovila, da želijo pripraviti celovite rešitve, enostaven in pregleden davčni sistem, davčno stabilne ukrepe in učinkovite ukrepe, so preprosto smešne«.

Delo:

  1. Romantično sobodajalstvo, ki je postalo posel: Država je dolžna svojim državljanom omogočiti pogoje za zagotavljanje osnovnih življenskih dobrin, med katere sodi tudi streha nad glavo…

Dnevnik:

1.Čas je, da se vojna konča: Članek, nekoliko sramežljivo, načenja ključno vprašanje naše bodočnosti – mir.

2. Življenje na napakah – česa ne razume finančni minister: članek pove, da naj bi bili PRISPEVKI, DAVKI NA DELOVNE DOHODKE (ker naj bi »dražili« delovno silo).

3. Solidarnost poslancev je le ena: nihče ničesar ne pove: članek poda stališča novega kandidata za EU poslanca, ki je jasno: pozivi U. v.d. Leyen, da se združimo, napademo Rusijo in jo premagamo, je popoln nesmisel….

 

[1] Članek je pomemben, saj je jasno, da do

Komentar medijskih objav v povezavi z davčnimi spremembami, o katerih se razpravlja v letu 2024 – del.1 Ali kaj ima avtomatično pošiljanje KIR in KPR na FURS – z »administrativnimi razbremenitvami«

Sledi članek o »razbremenitvi« stroškov za t.i. start-up(-e), kjer bom poskusil osvetliti ključno težavo slovenske ureditve na področju obremenitev dela -določanje osnove za odmero prispevkov za socialna in zdravstvena zavarovanja (oz. zavarovalno premijo) v »nepravem zakonu« in sicer v zakonu o dohodnini .

Franc 0 416

Komentar medijskih objav v povezavi z davčnimi spremembami, o katerih se razpravlja v letu 2024 – del.1

Ali

kaj ima avtomatično pošiljanje KIR in KPR na FURS – z »administrativnimi razbremenitvami« oz. ali se boš minister za finance, postavil na pravo stran zgodovine?

Sledi članek o »razbremenitvi« stroškov za t.i. start-up(-e), kjer bom poskusil osvetliti ključno težavo slovenske ureditve na področju obremenitev dela -določanje osnove za odmero prispevkov za socialna in zdravstvena zavarovanja (oz. zavarovalno premijo) v »nepravem zakonu« in sicer v zakonu o dohodnini[1].

 

Avtor: mag. Franc Derganc, član Strateškega sveta za davčni sistem pri Ministru za finance g. Klemnu Boštjančiču

Datum: 30.5.2024

 

[1] Moje osebno stališče je, da bi lahko Slovenija resnično uredila področje t.i. start-up-ov in sicer predvsem v smeri, da bi START-up-i tudi ostali v Sloveniji. Znano namreč je, da se kapitalski dobički start-upov, danes, plačujejo v tujini. Kar velja tudi za t.i. ključne individualne športnike in športnice.

ENRICO LETTA, HITROST, VARNOST, SOLIDARNOST ; Krepitev vloge enotnega trga za doseganje trajnostne prihodnosti in blaginje za vse državljane EU, april 2024

5.svoboda EU27 – za krepitev raziskav, inovacij in izobraževanja.....priporočila za razvoj EU

Franc 0 300

Kazalo:

  1. 5.svoboda EU27 – za krepitev raziskav, inovacij in izobraževanja
  2. Obseg je pomemben:   učinkovit enotni trg za elektronska komunikacijska omrežja in storitve; Enotni  trg za spodbujanje učinkovitih energetsko-podnebnih politik; Spodbujanje miru in krepitev varnosti: na poti k skupnemu trgu za  obrambno industrijo; Enotni  trg in vesolje: spodbujanje povezovanja za strateško avtonomijo;  Vzvod enotnega trga za krepitev odpornosti na področju zdravja ; Enotni  trg   kot katalizator nemotenega in trajnostnega prometa v EU
  3. Trajnostni enotni trg za vse (svoboda gibanja in bivanja….)
  4. Enotni trg, ki bo šel hitro in daleč (poenostavitev predpisov, predvsem za MSE)
  5. Enotni trg zunaj njegovih meja (širitev, strateški partnerji)
  6. SKLEPI

Realpolitika na globalnem in EU nivoju bistveno bolj vpliva na "pogoje za gospodarjenje", kot ukrepi slovenske Vlade ali Državnega zbora

Ne izvajanje evalvacije že sprejetih ukrepov, predvsem Sveta EU in tudi Državnega zbora, povzroča gospodarsko škodo domačim podjetjem in posameznikom

Franc 0 286

Realpolitika na globalnem in EU nivoju (ki je »ustvarila« inflacijo v EU, tudi ali predvsem zaradi ukrepov, ki so povzročili škodo izključno subjektom v EU, četudi so bili namenjeni škodovati drugim[1]) bistveno bolj vpliva na “blagostanje” slovenskih podjetij in posameznikov, kot pa ukrepi, ki jih sprejema Državni zbor. Ki je lahko zgolj gasilec, ki se bori proti piromanu.

Ne izvajanje evalvacije že sprejetih ukrepov, predvsem Sveta EU in tudi Državnega zbora, povzroča gospodarsko škodo domačim podjetjem in posameznikom, saj se predpisi še vedno izvajajo, četudi niso zagotovili ciljev, ki so bili »vzrok« za sprejem pravnih pravil.

Zato se postavlja vprašanje (žal še ne v Državnem zboru ali Vladi), kako ustaviti “neintegritetno izvajanje pooblastil oseb z javnimi pooblastili, tudi na EU nivoju” oz. kako zagotoviti evalvacijo morebitno zmotnih ukrepov  (tudi organov EU)[2] s ciljem udejanjiti načelo »dobrega upravljanje javnih zadev, skladno z 41. in 51. členom Listine EU o temeljnih pravicah«.

 

[1] Postaviti bi si morali več vprašanj, ki pa bi si jih morali zastaviti – pravočasno. Gre za vprašanje evalvacije ukrepov. Če se evalvacija ukrepov ne izvedemo oz. jih ne izvajamo, potem lahko zgolj »nemo« opazujemo svoj lastni – propad. Kar pa ni integritetno in niti »človeško«.

[2] Gre za vprašanje t.i. sistematičnega in permanentnega reengeniringa procesov, na nivoju organov, ki imajo »oblast« in moč spreminjati »pravila igre«. Kulture, ki imajo reeginering vgrajen v svoje gene (Izrael, Japonska, Severna Koreja, Kitajska….), napredujejo, ostale kulture pa posledično, zaostajajo.

Sodišče EU DDV: Case C-377/23 z dne 5.2.2024 - Nevtralnost DDV-ja je potrebno razlagati na način, da se pri napaki (zaračunan 0% DDV) mora upoštevati, da je DDV vračunan v ceno

Franc 0 270

Bistvo: če je zavezanec za davek na dodano vrednost (DDV) na računih, ki jih je poslal končnim potrošnikom, napačno vključil ničelno stopnjo DDV, ko je veljala višja stopnja, je treba ceno oziroma znesek, naveden na teh računih, vseeno šteti kot ceno že vključno z DDV, razen če ima davčni zavezanec po nacionalni zakonodaji možnost, da prenese na končne potrošnike in od njih povrne DDV, ki ustreza uporabi popravljene stopnje.

Komentar TAXIN: Kje imamo plačniki davkov temelj za to, da se borimo za t.i. PRAVICE PLAČNIKOV DAVKOV« oz. za DAVČNO PRAVIČNOST?

Kako zagotoviti integritetno ravnanje oseb z javnimi pooblastili in zagotoviti uspešno financiranje javnih zadev

Franc 0 218

Če želimo pošten davčni sistem oz. če želimo pravičnost pri obdavčitvi, potem je jasno, da mora izvršilna veja oblasti pri nas sprejeti ukrepe, ki bodo naslovili na vse tri elemente, ki ključno so kreirajo pravičnost na področju obdavčitve pri nas. Tuja literatura in predvsem tuja stroka je enotna in jasna. Davki so nujno zlo, ki so neizogibni, če želimo živeti socialno-koherentno in pravično življenje, zato pa morajo porabniki javnega denarja, z davki ravnati – uspešno, gospodarno in integriteto.

Osebno ocenjujem (in se veselim nasprotnih strokovnih argumentov), da Slovenija potrebuje izključno in samo – IZGRADNJO POŠTENEGA DAVČNEGA SISTEMA (odpravo neustavnih postopkov, popravek materialnih predpisov, ki neenako obravnavajo enake primere, uvedba etičnih davčnih posrednikov, zagotovitev integritetnega trošenja javnega denarja itd.).

Ko ga izgradimo (pošten davčni sistem), bomo lahko ugotovili, da bodo izzvenele vse nelogičnosti trenutnega davčnega sistema (večkratno plačevanje prispevkov, pa do storitev ne pridemo….), ki sem jih podrobno opisal v sestavku »Zakaj se slabo počutimo III«.

Seveda pa je zgoraj navedeno reformo mogoče izvesti, ne prej, kot v 10-tih letih. Verjetno sem celo nekoliko »preoptimističen«.

Komentar TAXIN Sodbe Upravnega sodišča: odprava odmere dohodnine, ker tožnici B ni bilo dana možnost izjave v zvezi z inšpiciranjem v družbi A

Sodba Upravnega sodišča, evidenčna številka: UP00061299 z dne 21.4.2022

Franc 0 405

Komentar TAXIN sodbe Upravnega sodišča - Dohodinna, ZDavP-2: Stranski udeleženec A mora imeti možnost podaje izjave v zvezi z Zapisniki oz. Odločbo pri družbi B, če in ko je navedeno pisanje temelj za obnovo odmere dohodnine.

Komentar TAXIN sodbe Sodišča EU: načelo nevtralnosti in načelo učinkovitosti - CASE C‑453/22 z dne 7.9.2023

Modro poslovanje NASVET: Prejemnik dobav blaga IMA pravico neposredno od davčne uprave zahtevati vračilo neupravičeno zaračunanega DDV, ki ga je plačal svojim dobaviteljem in ki so ga ti vplačali v javno blagajno, skupaj s pripadajočimi obrestmi,

Franc 0 297

Komentar TAXIN sodbe Sodišče EU):  Če dobavitelji zaračunajo DDV po višji stopnji, kot to določa zakon in če dobavitelji plačajo izstopni DDV v državni proračun, potem ima dobavitelj pravico od "DRŽAVE" zahtevati DDV - "nazaj".

 

 

RSS
12
Za funkcionalnost strani
uporabljamo piškotke,
ki ne hranijo osebnih podatkov.

Nekateri piškotki so bili
morda že servirani
v skladu z zakonodajo.

Z nadaljevanjem obiska strani soglašaš z njihovo uporabo.
Želim več informacij